۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۰۵۰۹۲
آیت الله شب زنده دار:

مبلغان تبیین گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهند| قدر انقلاب را بدانیم

مبلغان تبیین گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهند| قدر انقلاب را بدانیم
عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر این که باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب باشیم، از مبلغان خواست که در فرصت تبلیغی پیش رو تبیین گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ادامه مباحث خود گفت: پنجمین توصیه رهبر معظم انقلاب استقلال و آزادی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند" استقلال ملی به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است و آزادی اجتماعی به معنای حق تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله‌ی ارزشهای اسلامی‌اند و این هر دو عطیه‌ الهی به انسانها هستند."

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که استقلال و آزادی دو نعمت بسیار مهم و ارزشمند است، اظهار داشت: البته این نعمت ها به ویژه آزادی باید به درستی معنا شود تا شاهد برداشت اشتباه و لغزش برخی نباشیم.

وی ادامه داد: مبلغان و طلاب به ویژه کسانی که با نسل جوان سروکار دارند باید این مسائل را تبیین کنند که معنای آزادی و استقلال چیست، وضعیت کنونی ما مانند ماهی است که در آب حضور دارد و نمی داند که از چه نعمتی برخوردار است اما وقتی در تور صیادی گرفتار شد می فهمد که چه نعمت بزرگی را از دست داده است.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که باید قدردان آزادی و استقلال امروز باشیم، ابراز داشت: امروز کشور به جایی وابسته نیست و خود مردم برای کشور تصمیم می گیرند، این نعمت ها باید برای مردم یادآوری و تبیین شود.

وی با اشاره به مفهوم آزادی در اسلام عنوان کرد: برخی از افرادی که حتی مسؤولیت هایی در کشور دارند آزادی را به گونه ای معرفی می کنند که بر اساس اسلام نیست، آیا آزادی منافات با امر به معروف و نهی از منکر دارد؟ باید این مسائل بر اساس آیات و روایات، فطرت و عقل تبیین شود که بهترین نوع آزادی چیزی است که در اسلام بیان شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: عزت ملی، روابط و مرزبندی با دشمن از دیگر نکات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، رهبر انقلاب می فرمایند" عزت ملی، روابط و مرزبندی با دشمن شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند."

وی اضافه کرد: قلدرهایی در عالم وجود دارند به دلیل قدرت و ثروت، زورگویی و چپاولگری می کنند، عزت این است که در برابر چنین قلدرهایی تسلیم نشویم، روابط خارجی با دولت ها باید بر اساس احترام متقابل و منطق باشد، با دشمنان آنگونه که اسلام می فرماید باید برخورد کرد.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که هفتمین توصیه رهبر انقلاب درباره سبک زندگی است، گفت: سبک زندگی موضوع بسیار مهمی است و تبلیغات دشمنان و منعکس شدن زندگی غربی ها با فریب کاری با هدف تغییر در سبک زندگی اسلامی صورت می گیرد.

وی افزود: دشمن سبک زندگی غربی را بزک می کند و می خواهد سبک زندگی اسلامی و دینی را کنار بزند، یکی از مسائل مهم استخراج سبک زندگی از آیات و روایات است؛ طلاب می توانند در تبلیغ خود گام دوم انقلاب اسلامی را متکی بر کتاب و سنت در دستور کار قرار دهند و برای جامعه تبیین کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات